Alla inlägg den 15 november 2011

Av johanna ask - 15 november 2011 23:58

Hej igen bloggen min   Vad dagarna och månaderna bara flyger förbi. Snart är det december och jul... Och då vill jag gå på julmarknad i Göteborg och kolla vad de har för utbud där 

Julen är den bästa svenska högtiden för då samlas hela familjen och äter gott (älskar min mormors julbord, finns så mycket att välja mellan) och så sitter man och småpratar och kollar på Kalle Anka...

Den killen som jag gillar jävligt mycket han firar inte jul och det tycker jag är synd, men det ska jag nog kunna ändra på 


Jag är så accepterad av hans familj så att det gör ont i mig när jag tänker på hur mina föräldrar är, de skulle inte acceptera honom, pga att han är invandrare...

Om någon som känner mina föräldrar skulle läsa denna bloggen så hoppas jag att de håller tyst om detta för det är något jag vill berätta själv när jag känner mig redo för det.

Samtidigt smärtar det mig något enormt att jag måste behöva hålla detta hemligt för min pappa framförallt som alltid funnits där för mig.

Min pappa är ändå mannen i mitt liv  Många har sagt att jag måste ta mina egna beslut, att jag inte alltid kan vara alla till lags hela tiden... Det vet jag också men samtidigt när han sa att om han får reda på att jag är med en invandrare så skulle han säga upp kontakten så är ju det inte lika enkelt längre.  


Killen säger att jag inte behöver stressa med att säga något ännu, att han och jag kommer lösa detta och att ingenting får komma i vägen...

Det är ju faktiskt en lättnad så att inte han säger:
"Berätta om oss eller dra åt helvete"...


Nog om det negativa och in mer på det positiva.

Varje gång jag skriver med min tjejkompis M.G så blir jag så glad och känner mig väl till mods.

Hon är en speciell väninna som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta.

Som t.ex när vi studerade på Högalids Folkhögskola i Kalmar...

... och skulle göra slut med en inte så trevlig kille så fanns hon och I.S alltid där för mig 

Det gjorde allting mycket lättare att härda ut om man så säger...


Fast nu är nu och det förgångna ska man lägga bakom sig och blicka framåt. Jag känner mig så lyckligt lottad ändå. Jag har en sötnos nära mig som vill mitt bästa och som aldrig skulle backstabba mig. Sedan så har jag ju min vän M.H som jag kan prata med om det mesta, för hon har suttit i samma båt som jag just nu befinner mig i! Hmm. Vad mer kan jag skriva om nu då? Jo, jag hoppas att ni alla får en skön natts sömn det ska jag ha inatt (för en gångs skull) det är jag värd.   Sov gott alla läsare där ute. Ska försöka lägga ut en bra låt som jag älskar, den är så fin och det var hundra år sedan jag hörde den sist och får mig att tänka på bra och glada minnen:


Sov gott mina underbara vänner   





















:)

Av johanna ask - 15 november 2011 22:16

Hej igen bloggen 

Nu börjar jag förstå mig på denna sida så nu ska jag bara göra detta inlägg för ikväll så kommer jag skriva imorgon med.

Jag har inte ätit något idag för jag har inte varit så super sugen att äta någonting alls...

Tror det beror på all stress som är i vägen för mig, typ som att ingen i min familj vet att jag är med en super söt och skit snäll kille: problemet är att han inte är svensk!

Vem har rätten att döma alla andra?

De som dömer utan att ha träffat en person har inte rent mjöl i påsen själv heller tror jag men jag ska absolut inte säga att det är så utan bara mer som jag tror att det är!





Själv är jag i alla fall lycklig över att ha någon som tycker om mig och accepterar mig för den jag är och det är inte så många som gör det!  

Jag är den jag är och kommer aldrig någonsin att ändra på det aldrig gör jag om det misstaget en gång till...

Snart kommer min sötnos hem till mig och då ska vi prata lite granna och sen ska han väl prata med sin familj via Skype eller så!

Sen blir det för min del sängen för jag ska upp i ottan imorgon och träffa en vägledare angående min skola som jag kanske kommer komma in på...

Dock känner jag mig dum som röt till mot Jettismiris när han ville prata på vägen hem från hans släkting Avni som fyller gubbe i dag   


  

Av johanna ask - 15 november 2011 21:31

Hejsan och välkommen till min nya blogg!

Jag är ny här på denna bloggplats men jag har en annan med fast på blogg.se  

Jag älskar att skriva och är något som jag skulle kunna livnära mig på, har en tanke om att skriva en egen diktbok en vacker dag och se hur mycket respons jag skulle få för det!

Mitt liv är att skriva som sagt och en annan hobby är att fotografera 

Jag brukar aldrig skriva under rubriker för det brukar ändå alltid sväva iväg och handla om någonting heeelt annat...

Jag hoppas i alla fall att jag kommer få en god respons från er här som kommer att läsa min blogg och gilla det ni kommer att läsa.

Idag har jag ÄNTLIGEN lagt mina papper på lådan angående om att få börja studera på vuxenutbildningen i Halmstad och bli undersköterska...

Jag resonerar som så att det är viktigt att man hjälper äldre eller folk med särskilda behov, för jag menar en vacker dag blir jag också gammal och vill ha hjälp!!!


Hur som helst så städade jag hemma idag och så har jag även tänt massa vanilj doftande värmeljus.

För mig är doftljus ganska viktiga, för vem vill komma hem till någon som har ett illa luktande hem?

Inte så välkomnande kan jag känna.

Jag ska lägga upp några bilder:



         

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Johanna är namnet och jag har fyllt 23 år och bor tillsammans med min sambo sedan augusti förra året:)
Pluggar till uska samtidigt som jag är timmis på ett äldreboende.
Min blogg kommer att handla om lite allt möjligt:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards