Alla inlägg under mars 2012

Av johanna ask - 31 mars 2012 21:11

God kväll bloggen min.

Idag vaknade jag vid fyra f¨r att jag skulle iväg och praktisera idag igen.

Inte f¨r att detta är troligt men det känns ( i alla fall om jag hade haft ett jobb) sa är det inte l´ngt ifrån att jag skulle g´in i den ber¨mda väggen...


Dagen var väl okej men inte jättebra.

Ganska seg i borjan och inte så kul saker händer just precis i detta nu med en av mina vårdtagare...

Dagen bokstavligen segade sig fram idag kan jag lova och även skriva under på kan jag säga!
  


Vet inte om jag somnade idag igen (givetvis inne på kontoret) med vilje eller om det är f´r att jag helt enkelt är så f¨rbannat slutkord vilket jag hoppas på.

Min älskling ringde mig idag när jag satt på bussen hem och jag horde knappt det for jag har en sådan hog volym i mina horlurar.


Han kom hem cirka fem minuter efter min hemgång och därefter så hände inte så mycket  mer än att vi beslutade oss for att gå till Citygross och handla lite.

Det gjorde vi och sedan gick vi hem igen och när vi väl var hemma kom jag på, mitt smarta huvud, att jag har ju inget kaffe hemma, så jag får lov och dricka sånt där äckligt pulver cappucino och direkt när jag vaknar gå till Lidl eller Willys och införskaffa Lofbergs lila kaffe


Sedan så blir det skit mycket tvättande i alla fall for min del, for min underbara älskling ska ju jobba så att vi har lite mer pengar i slutet av månaden...

Gud vad jag älskar min lilla alban  


Just nu är han hos sin släkting S.T och jag vill verkligen inte gå dit idag då jag ser ut som om någon släpat in mig från ett sop container och känner mig också som sådan...

Imån har jag det gottigt for då är det min tur att ligga och drona hela jävla dagen till klockan slår i alla fall 13.00  


Ska forsöka hitta en gammal bild på mig och min fina älskling som jag gärna vill lägga upp på bloggen, hoppas jag hittar något med någon framgång...

 


Av johanna ask - 30 mars 2012 20:34

God kvell min fina blogg.

Jag stavar helt konstigt pga att vi fick tillbaka datan pa danska.

Helt sjukt irriterande maste jag bara saga att det ar..

Fan varfor skulle vi kunna danska?
Min alskling kan ju inte riktigt perfekt svenska annu och da ska han kunna forsta danska eller hur fan tanker dom pa HP?


Inte nog med det sa hade jag en sketa dalig dag idag

Var sa inat helvete trott idag pa praktiken att jag var tvungen att ga och ta en powernap och somna i fem minuter men gudars skymning vilket helvetiskt battre jobb jag gjorde da.


Sen fick jag ett samtal av S.J i min klass och sa att hennes kompis som har skrivit boken Ett liv i morker om att han har kommenterat pa min blogg och jag blev som ett barn pa julafton kunde faktiskt knappt tro att det var sant men nar jag gick och kollade senare sa var det faktiskt han  


Blev helt stum faktiskt, och det ar inte ofta lilla jag blir stum.

Bara om jag blir overrumplad av nagon eller nagonting hehe.

Just det imorse sa skulle jag borja tvatta rent en vardtagare pa mitt aldreboende jag praktiserar pa och jag fick sadan angest kansla att jag kommer bli en urdalig vardare sedan nar jag ar klar med utbildningen...

Darefter sa tankte jag pa att jag skulle sluta ha sadana hoga krav pa mig och istallet tanka pa att alla ar vi barn i borjan och att det ar manskligt att fela och att jag ar helt ny inom detta yrke, har liksom aldrig ens arbetat inom varden men har hela tiden sa garna velat jobba som personlig assistent...


Och imorgon sa ska jag jobba igen de timmar som jag inte arbetade da jag var hemma pga magproblem och pa min praktik sa har det gatt vinterkraksjuka samt att aven min sambo har borjat kanna sig dalig!


Fran det ena till det andra sa hoppas jag att Johan Egonsson kommer ha signering av sin bok och att man da har mojlighet att kunna stalla fragor som inte redigt kom med i boken.

Han ar ta mig fan min nya stora idol, sa stark som han ar finns det sa fa av och jag hoppas och onskar att fler som han kommer hjalpa ungdomar att gora ratt val i livet och inte hammna lika snett som honom, underbara, starka manniska!

Ar sa glad for din skull att du faktiskt har din son och att du fortfarande ar i livet...


Na nu ska jag kolla pa film och sedan blir det duschen, skall ju upp i ottan iman och jag vill verkligen fa nagra timmars somn i alla fall.

Fortsatt att lasa har sa kommer det komma mer roliga saker som jag ska skriva om.

Alltsa jag hade garna skrivit om varenda dag pa min praktik om jag hade kunnat gora det.

Sa ni far noja er med att jag kommer skriva om de har tva dagarna som jag ska ta igen...

  


Puss och kram alla godingar dar ute.

Av johanna ask - 27 mars 2012 17:35

God kväll bloggen.

Jag och min älskling har fortfarande inte fått tillbaka våran data som vi har haft borta i snart en vecka,

och både han och jag känner oss handikappade utan (vi är ju så vana att ha en så jag menade absolut inget illa när jag skrev så)!

Idag har vi i alla fall haft en underbart mysig dag i stan tillsammans.

Jag fick en för tidig födelsedags present av min fina prins:

ett par nya vita converse skor 



Tack min fina älskling.

Just nu så klipper han sig hos en kompis och medan han gör det så sitter jag och passar på att skriva lite här.


 

Hemma hos oss har jag satt upp påsk ris och fjädrar i, även om han skiter i det (han firar knappast jesus födelse eller död) i och med att han är en muslim...

Har ett skit bra bok tips till er som älskar att läsa böcker:

" Ett liv i mörker " av Johan Egonsson.



Kostar i och för sig 250 riksdaler men det kan jag säga att det är det värt.

Boken handlar om Johan då som tar sig ur höger extremismen med massa hot och våld.

Han ville dra sig ur då hans grupp började gå mer åt nynazismen...

Starkt gjort, du är ta mig fan en idol!

 


Jag kan tycka att det är fel att hata människor bara för att det är svarta, gula eller mörka överlag.

Jag menar vem ger NÅGON rätten till att spöa, knäcka fingrar, rista in hakkors på andra människor bara för att de inte gillar att Sverige har invandrare?

Lite förut gillade väl inte jag det heller, men vad fan alla kan ändras, och det visar definitivt Johan att man kan om man vill och är tillräckligt stark!


Jag har blivit mer tvärtom att jag gillar att det  finns invandrare i Sverige, dock inte alla men de som gör rätt för sig och visar att de verkligen vill lära sig språket och skaffar jobb och går i skolan och får en utbildning 



Vi är trots allt alla människor i slutändan och ska försöka i alla fall att respektera varandra, eller hur mina medmänniskor?

Det finns inte flera raser, det finns en och det är människan, oavsett ursprung, hudfärg, ögonfärg...

Däremot finns det flera olika hundraser som t.ex bulldogg, rottweiler, jack russell terrier och så vidare!
 



Jag frågade min pojkvän om han inte är rädd för att ett gäng skinnskallar (rasister, nazister) skulle skada honom, och det jag fick till svars var: nej och jag skulle gärna vilja träffa dom igen!



Vad skulle man ta sig till om ens pojkvän/ flickvän hade blivit misshandlade bara för att de kommer ifrån ett annat land?

Hade man ens vågat ingripa?

Det är så lätt att man sitter och säger att man skulle det nu när det inte har hänt, men  är man verkligen så kaxig om/när det kommer till kritan?


Jag tror nog inte det för man vet ALDRIG vad de bråkstakarna har eller om det över huvud taget har några vapen alls.



Nej usch nu tycker jag att jag ska skriva om något roligare som t.ex vädret 

Sjukt underbart väder har det varit idag, så jag till och med gick hem och klädde om innan jag skulle komma över till min älsklings vän.

 



Nä nu ska jag sluta och jag ska alltid försöka att skriva så fort jag får tillgång till en dator.

Puss och kram så länge mina goda läsare.

Massa härliga vår kramar till er.


Och en annan sak är att snart börjar skolan igen och det är fan i mig något som jag längtar till kan jag meddela er.

   

Av johanna ask - 23 mars 2012 16:55

Okej nu är det som så här att jag och min sambo inte har någon dator längre för den är helt paj.

Det var som följande att han satt och kollade på någon film en torsdag kväll för två veckor sedan då datorn bara lade av.

Jag sov i soffan för jag hade en sådan djävulusisk dag...

På fredagen när jag kom hem så berättade då min älskling för mig att datorn inte funkade så på måndagen då gick vi till Eurostop, till Phone family, som hade sålt detta abonemang till oss, och förklarade hur det låg till (inte fan fick vi någon större hjälp utav fanskapen som jobbar där, så var ni än gör Halmstad- folket TECKNA ALDRIG NÅGOT ABONEMANG DÄR, FRAMFÖRALLT INTE AV CHEFEN SOM HETER JIMMIE FÖR VI KÄNNER OSS SÅ OTROLIGT GRUNDLURADE AV HAN), och det enda vi fick var ett nummer till HP som vi skulle ringa till vilket vi gjorde, där sa dom att vi skulle gå tillbaka till Phone family, vilket vi givetvis gjorde, och där sa dom att de inte alls tar emot datorn så gick vi fram och  tillbaka dit som två förvirrade hönor som irrade omkring, och jag sa till min man att nää nu fan stannar jag hemma jag orkar inte mer.

Så han åkte dit igen och kom sedan hem med datorn igen, jag menar de har ju noll koll känner vi.


Så i alla fall så ringde vi idag till Telenor och vi fick hjälp av dom.

De sa att om det inte blir bättre denna gången så kommer de att avsäga abonemanget åt oss vilket känns otroligt bra.

Annars så skulle vi vara tvungna att betala över 30.000:- i 24 månader för något som vi inte ens är 100% nöjda med.

SKULLE ABSOLUT FAN I HELVETE INTE TRO DET!!!
 


Jaja men nu ska jag kila igen, jag ska till LIDL och köpa två kilo bananer för 20:- .

Så vi får höras senare idag.

Puss 

Av johanna ask - 6 mars 2012 20:02

God kväll alla där ute!

Idag efter skolan så gick jag och E.F till Roberts cafe och skulle komplettera vårat skolarbete...

Det gick ur dåligt.

Antingen så är vi aningen tröga eller så skriver våran lärare punschiga kommentarer som vi inte redigt förstår 

Jag hoppas givetvis på det sist nämnda men ibland undrar jag ifall jag verkligen inte ÄR trögare än sirap?


VI beslutade oss för att vi vill ta det muntligt i allafall och ska snacka med den kvinnan imorgon, hoppas det går bra för imorgon så ska hon betygsätta alla 32 i klassen...

 När jag snackade med henne i fredags så låg jag på G-nivå och det kan ju knappast ha ändrats sen dess då vi inte har gjort något mer skolarbete i det ämnet?
 


Ska bli redigt skönt att den kursen snart är över och få börja med en ny kurs: Medicinsk grundkurs som jag förvisso fasar över men som jag ändå kommer kämpa för att få minst G i alla fall. 

Älsklingen min är på jobbet och han slutar snart så då ska han få sin present, hoppas att han inte kommer läsa detta inlägg innan för då kommer hans present inte att vara någon överraskning 



Förresten om jag åter ska berätta om skolan så tycker jag att det är otroligt vedervärdigt att vissa glider in som på en räkmacka vad gäller betyg och sådant.

Jag menar varför ska vissa i gruppen sitta och slita röva av sig medan andra bara sitter vid sidan av och fipprar med mobilen eller gör något heeeeelt annat oväsentligt? 



Varför väljer man att gå i skolan då man bara får för sig att dyka upp ibland?
Finns ju faktiskt dom som verkligen VILL och skulle göra ALLT för att få gå Omvårdnad (var ju minst 100 sökande)?
Så himla taskigt och egoistiskt kan jag känna rent spontant...



Men men, nu ska jag inte lägga ner så mycket energi på det 

Jag går ju där och är otroligt glad för att jag kom in på skolan.

Och för att jag har träffat såna underbara, goa och snälla människor 

Finns tre personer i klassen som jag tycker sååå himla mycket om och dessa tre är:
1. S.J - underbart go tjej som får mig att skratta ihjäl mig och får mig på glatt humör oavsett vad. Otroligt rolig och skoj frisk så man dööör.

2. A.M - en kille som vi kallar för kungen och som är otroligt bra att prata med.
Lugn och fin som en flygmaskin är han och är så otroligt go han med.

3. E.F - en snäll liten blondin som skrattar och är skit rolig hon med.

Vi har hängt ihop i stort sett sedan första skoldagen och har gjort ett eller två skolarbeten ihop.

Dessutom har vi shoppat ihop och lunchat ihop.



Dock vill jag säga att alla de tre personerna kommer på första plats har så svårt att säga att den ena eller den andra kommer på första plats.

Ville bara tydliggöra att det är tre personer som jag liksom inte vill tappa kontakten med. 


Blir ingen bild idag heller men det får bli imorgon.

Nu ska jag skriva ett fint kort till min älskade man tills han kommer hem!
Puss och kram Johanna

     

Av johanna ask - 5 mars 2012 22:39

Nä nu bloggen detta var sista inlägget för ikväll.

Ska in i duschen och försöka sova lite och vila upp mig, börjar känna mig ganska krasslig och sjuk.

Halsont har jag och jag hoppas att det hinner gå över innan jag ska på praktik kan jag ju säga...


Sen nu till helgen så kanske pappa ska komma ner till Halmstad med- för att träffa mig!
Och inte min underbara pojkvän!
  


Jag mår även lite illa.



Asså ibland kan det kännas som om att jag bara gnäller men någonstans så måste man ju få göra det med.

Försöker i alla fall göra mitt bästa för att inte vara en gnällspik i skolan.

Hoppas mina skol vänner håller med, eller ja, i alla fall de som vet om att jag har en liten Internetdagbok!
 



Vet inte om jag nämde det tidigare men vi hade ett dator prov idag (och kan säga att nu ångrar jag som faaaaaaaaan att jag inte klarade av data kursen när jag väl hade chansen)...

Hoppas i alla fall att jag kommer klara detta prov, gör jag inte det så ska jag göra om att och då ska jag ta mig fan få ett G i alla fall.

Hoppas att S.J och E.F klarade av det 

Och J.B och A.M




Ska lägga upp en bild på mig och elin från idag då vi satt ute i vårsolen och kompletterade vårat Människan socialt och kulturellt arbete:

Tack S.J för att du tog denna bild på oss.

Bevis på att vi är flitiga och otroligt duktiga studenter. 



God natt nu övriga världen.

Puss och kram Johanna  

Av johanna ask - 5 mars 2012 21:29

God kväll bloggen.

Idag har varit en skit stressig dag, dels för att jag och E.F skulle komplettera vårat arbete i Människan socialt och kulturellt dels även för att vi hade ett dator prov som gick åt helvete 

Så nu blir det till att fokusera på Vård och omsorgsarbetena och människan socialt och kulturellt...



Sitter just nu i soffan hemma och kollar på min gamling (  mitt blir ju 25 jordsnurr idag).

Tyvärr så jobbade han över nästan 10 timmar idag, så vi får hoppas att det kommer bli en feeeeet lön nästa löning.

Dessutom så jobbade han hela helgen med!




Jaha nehe.

Just idag har jag inga bilder jag kan bjussa på...

Så får säga god natt / guten nacht / good night.

Puss och kram Johanna  

Av johanna ask - 4 mars 2012 23:18


Grattis min fina älskling.

Kanske lite för tidigt men men.

Idag/imorron blir du 25 år.

Jag älskar dig!

Är såååå lycklig att jag har dig i mitt liv och jag vet att du känner likadant...

Du är så jäkla söööt och fin på alla sätt och vis.

DU är mitt allt, mannen i mitt liv, du är syret som jag andas och behöver för att kunna leva.

   

Låt INGEN få komma emellan oss.

INGENTING kommer kunna förstöra för oss två- de enda som kan förstöra är oss själva i sådant fall.

Love you so much!
      

Presentation


Johanna är namnet och jag har fyllt 23 år och bor tillsammans med min sambo sedan augusti förra året:)
Pluggar till uska samtidigt som jag är timmis på ett äldreboende.
Min blogg kommer att handla om lite allt möjligt:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards