Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

27 mars 2012

Av johanna ask - 27 mars 2012 17:35

God kväll bloggen.

Jag och min älskling har fortfarande inte fått tillbaka våran data som vi har haft borta i snart en vecka,

och både han och jag känner oss handikappade utan (vi är ju så vana att ha en så jag menade absolut inget illa när jag skrev så)!

Idag har vi i alla fall haft en underbart mysig dag i stan tillsammans.

Jag fick en för tidig födelsedags present av min fina prins:

ett par nya vita converse skor 



Tack min fina älskling.

Just nu så klipper han sig hos en kompis och medan han gör det så sitter jag och passar på att skriva lite här.


 

Hemma hos oss har jag satt upp påsk ris och fjädrar i, även om han skiter i det (han firar knappast jesus födelse eller död) i och med att han är en muslim...

Har ett skit bra bok tips till er som älskar att läsa böcker:

" Ett liv i mörker " av Johan Egonsson.



Kostar i och för sig 250 riksdaler men det kan jag säga att det är det värt.

Boken handlar om Johan då som tar sig ur höger extremismen med massa hot och våld.

Han ville dra sig ur då hans grupp började gå mer åt nynazismen...

Starkt gjort, du är ta mig fan en idol!

 


Jag kan tycka att det är fel att hata människor bara för att det är svarta, gula eller mörka överlag.

Jag menar vem ger NÅGON rätten till att spöa, knäcka fingrar, rista in hakkors på andra människor bara för att de inte gillar att Sverige har invandrare?

Lite förut gillade väl inte jag det heller, men vad fan alla kan ändras, och det visar definitivt Johan att man kan om man vill och är tillräckligt stark!


Jag har blivit mer tvärtom att jag gillar att det  finns invandrare i Sverige, dock inte alla men de som gör rätt för sig och visar att de verkligen vill lära sig språket och skaffar jobb och går i skolan och får en utbildning 



Vi är trots allt alla människor i slutändan och ska försöka i alla fall att respektera varandra, eller hur mina medmänniskor?

Det finns inte flera raser, det finns en och det är människan, oavsett ursprung, hudfärg, ögonfärg...

Däremot finns det flera olika hundraser som t.ex bulldogg, rottweiler, jack russell terrier och så vidare!
 



Jag frågade min pojkvän om han inte är rädd för att ett gäng skinnskallar (rasister, nazister) skulle skada honom, och det jag fick till svars var: nej och jag skulle gärna vilja träffa dom igen!



Vad skulle man ta sig till om ens pojkvän/ flickvän hade blivit misshandlade bara för att de kommer ifrån ett annat land?

Hade man ens vågat ingripa?

Det är så lätt att man sitter och säger att man skulle det nu när det inte har hänt, men  är man verkligen så kaxig om/när det kommer till kritan?


Jag tror nog inte det för man vet ALDRIG vad de bråkstakarna har eller om det över huvud taget har några vapen alls.



Nej usch nu tycker jag att jag ska skriva om något roligare som t.ex vädret 

Sjukt underbart väder har det varit idag, så jag till och med gick hem och klädde om innan jag skulle komma över till min älsklings vän.

 



Nä nu ska jag sluta och jag ska alltid försöka att skriva så fort jag får tillgång till en dator.

Puss och kram så länge mina goda läsare.

Massa härliga vår kramar till er.


Och en annan sak är att snart börjar skolan igen och det är fan i mig något som jag längtar till kan jag meddela er.

   

 
 
Ingen bild

Johan Egonsson

29 mars 2012 12:14

Hej. Jag gick igenom google lite snabbt nu och hittade din blogg på grund av att mitt namn dök upp. Vill bara tacka dig för att du för att du tyckte boken var läsvärd, det betyder mycket.
Ha det bra och sköt om dig!
//Johan Egonsson

johanna ask

30 mars 2012 17:13

Hej!
Ja det e ju sjalvklart:)
Alltså du beskriver det så detaljerat att det inte går annat en att ælska din boook:D
Skot om dig du med.
Och skriv gerna fler bocker:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna ask - 23 januari 2013 12:59

hej hopp idag när jag vaknade så upptäckte jag att mina ögonlock var lika stora som golfbollar och väldigt svullna!känner mig som en japan/kines som har hängande ögonlock heheheinget illa menat!!!   uppenbarligen är det en allergisk reaktion mo...

Av johanna ask - 4 december 2012 18:49

hej alla goa och glada här i halmstad har det snöat nu är det bara mest för jävla kallt... jag har lite bilder ifrån våran semester i somras:           bla bla bla orkar inte skriva nåt om varenda bild... ha en fin kväll. puss och...

Av johanna ask - 8 november 2012 19:58

det var ju ett tag sedan jag skrev här hahaha har ärligt talat haft fullt upp med skola, läxor och praktik....   ...

Av johanna ask - 8 oktober 2012 21:32

idag var en hor dag i mina ögon.jag och älsklingen har bråkat men nu så har vi löst det i alla fall, men vissa gånger så tänker jag faktiskt att jag skiter i hur det går men det gör jag ju ändå inte för jag hade blivit skit ledsen om skilda vägar had...

Av johanna ask - 6 september 2012 16:58

  denna bild var det första jag såg idag när jag kom hem:))älskar dig älskling<3<3<3<3   hallojsan! oj det var fan inte igår jag skrev känns lite ovant men jag har varit otrogen med mina andra bloggar höhöhö pluggar ikväll me...

Presentation


Johanna är namnet och jag har fyllt 23 år och bor tillsammans med min sambo sedan augusti förra året:)
Pluggar till uska samtidigt som jag är timmis på ett äldreboende.
Min blogg kommer att handla om lite allt möjligt:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards